Kamis, 19 November 2015

Berbeza Kulat Kaki Rawatan Untuk Kaki atlet dan jangkitan kulat kuku jari kaki

Berbeza Kulat Kaki Rawatan Untuk Kaki atlet dan jangkitan kulat kuku jari kaki

Jika anda agak asing mengenainya, terdapat dua jenis penyakit kulat kaki. Yang pertama adalah kaki makan air yang biasanya akhir atas di mana jari-jari kaki yang ditemui mengalami kesakitan, gatal-gatal, sensasi terbakar, dan bersisik. Yang satu lagi adalah jangkitan kulat kuku jari kaki, di mana kuku kaki yang mendapat berubah warna, sama ada kuning atau coklat, disebabkan oleh pertumbuhan kulat, kedua-duanya memerlukan baik rawatan kulat kaki.

Perkara yang menarik tentang berurusan dengan kebimbangan podiatry seperti ini adalah bahawa ia adalah agak mudah untuk mencari jalan untuk menyembuhkan mereka. Proses rawatan, bagaimanapun, boleh mengambil sedikit masa. Juga, kebanyakan penawar untuk penyakit kaki makan air boleh sama-sama penting menguruskan kulat kuku jari kaki, jadi ia adalah benar-benar mudah untuk menyingkirkan.

Secara umumnya, rawatan kulat kaki barah yang satu perkara: menjaga kaki anda bersih. Dengan tidak memakai kasut dan sarung kaki yang sudah lebih baik dipasang sebagai habitat kulat, anda boleh menyimpan kaki anda dari masalah yang lebih teruk. Selain daripada ini, berikut tips tertentu boleh juga membantu anda menjadi lebih baik juga.

Bagi kaki makan air, beberapa rawatan yang paling disyorkan adalah krim dan serbuk. Oleh kerana kebanyakan pertumbuhan kulat dalam kes ini adalah pada kulit di sekitar kaki dan jari kaki, penggunaan produk tersebut boleh membantu. Ubat-ubatan dari doktor juga boleh membantu, tetapi anda perlu berhati-hati dalam mengambil mereka untuk kesan sampingan yang mungkin. Juga, memakai segar dan bersih stokin kapas dan juga boleh membantu mencegah pertumbuhan kulat lagi pada kaki anda.

Untuk masalah kulat kuku jari kaki, anda boleh dengan mudah menggunakan dan menggunakan racun kulat semulajadi dan antiseptik seperti pokok teh, zaitun, dan minyak lavender pada kuku anda. Anda juga mungkin mendapati cuka berguna, terutama dengan agen anti-kulat yang kukuh. Diet anda adalah satu lagi rawatan kulat kaki besar, jika anda datang untuk berfikir. Dengan makan makanan yang betul, seperti barang-barang makanan yang kaya dengan bakteria yang baik, anda boleh dengan mudah meningkatkan pertahanan badan anda terhadap kulat.

Walau bagaimanapun, sesetengah kesabaran akan diperlukan jika anda benar-benar mahu sepenuhnya untuk menghilangkan masalah kulat anda. Dengan cara ini, anda boleh yakin bahawa rawatan kulat kaki anda memilih untuk menggunakan terbukti berkesan dan benar-benar sembuh dari keadaan jahat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar